fredag 24. april 2015

Store størrelser til gode formål?

Jeg strikket sokker uten å tenke. Store sokker. Det er Blueberry Waffle mønster (igjen), 56 masker på pinne 4. Garnet er Mor Aase raggegarn. Sokkene ble diiigre. Jeg vet ikke hvem de passer, men de finner sikkert noen føtter å varme etterhvert.
 
 
Så fant jeg et par nøster rosa Karisma og på pinne 3 og 3,5 er det lett å bli revet med. Bellamønster i største babystørrelse blir fort passende til en 12åring om man ikke passer på. Opprinnelig størrelse er 18-24 måneder forutsatt babygarn og fine pinner. Karisma og pinne 3 blir fort en liten damestørrelse...
 
 
De to Karismanøstene tok fort slutt, så her var det bare å hoste opp flere single eller ikke single nøster. Det er supplert med 1 nøste Fabel lagt dobbelt og tre nøster Daletta. Ikke mye baby over denne toppen altså :)
 
 
Når jeg først hadde havnet i det altfor store hjørnet klasket jeg til med en tjukk og stor klut også. Dobbel Safran på heklenål nummer 4. Blir stort og tjukt :)
 
 
Til slutt, trenerens sokker.
Hun trengte ikke sånne blå som turnerne, og heller ikke navnet sitt på, så da fikk hun råååsa sokker. Sokkene er strikket i Perfect på pinne 3 og mønsteret er fra Pinky :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar