lørdag 25. april 2015

Enda flere luer

Helt tilfeldig kom jeg over dette mønsteret på Instagram: Braids up.
Har ikke sett det publisert noe annet sted og klarer ikke å linke. Det skulle egentlig være tre farger, men jeg hadde 4 nøster Eskimo i to farger, og øynet en mulighet til å rydde pittelittegranne i garnlageret. Det ble derfor kun to farger :)
 
Mønsteret var litt ulogisk oppbygd, men det ble da en lue til slutt. Ikke sikker på om jeg kommer til å strikke flere, men jeg sitter nå igjen med et helt nøste rosa Eskimo fra de opprinnelige 4, så hva i all verden kan jeg bruke det til?
 
 
En annen luevariant med fletter som jeg har hatt litt lyst til å prøve er Antler. Jeg liker fletter. Jeg liker også at jeg har nok garn. Til tross for at jeg strikket kjempekjempefort gikk jeg tom den hvite Nepalen og jukset inn litt hvit Karisma for å fullføre. Det er kun 5 repetisjoner på pinne 3,5 og 4,5, største størrelsen med 106 masker. Dusk av alt mulig.
 
 
En Scrappy Ski Hat har også ramlet av pinne 5. Det er tykk Fabel og rester av Iglo, Sisu og Karisma.
 
 
Og så dukket det opp en heklet lue igjen. Heklenål nummer 5 og rester av baby Merino, Finull, Sisu og Arwetta.
Sikkert noen som blir varm på ørene selv om luen er spraglete :)
 
 
Hæppi lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar