mandag 27. april 2015

En ny haug med luer

 
Luer er på et vis mine prøvelapper, om jeg kan kalle de det.
Jeg tester ut farger, mønster og garn.. eller så hekler jeg bare i vei og kan ikke påberope meg testing av noe som helst :)
 
Her er det nytt garn på nål nr 4,5.
Svart Norsk Pelsull fra Hifa. Jeg vet ikke hvem som har hatt pelsen på, men det var i overkant stikkete garn. For å få inn litt farge har jeg heklet på litt ujevnt grønn Perfect.
 
 
Nytt mønster som jeg dumpet over på Ravleriet, eller ikke så innmari nytt kanskje men nytt for meg. Enkelt og vanedannende :) Travellers Hat på pinne 3 og 4. Flaskegrønn og lavendelfarget Merino Extra Fine. Fargekombinasjonen kan i beste fall kalles spesiell :)
 
 
 
 Så hekles det på nål 5 igjen, rester av Norgesraggen, rosa Eskimo, lilla Nepal, grønn Sterk og sjokkrosa Iglo. Greit å eie en lue som lyser i hverdagen :)
 
 
Her er det også på nål 5, rød Silke Alpakka og de duse stripene er rosa Kidsilk og hvit Ida. Kombinasjonen er ikke så sukkersøt som jeg tenkte den skulle bli, det ser mer ut som det røde garnet har farget over... :(
 
 
Og til slutt en lue jeg aldri trodde skulle bli ferdig. Det er en helt enkel lue kjøpt som strikkeKit på Husfliden. Den var så enkel at det var uvirkelig kjedelig.
En tråd Soul og en tråd Air holdt sammen og strikket på pinne 4.
Kjedelig. Veldig.
 

1 kommentar:

  1. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlett