onsdag 16. desember 2009

En skatt?

På den tidligere omtalte turen til Ørskogfjellet på strikketreff fikk jeg som sagt en sekk med garn fra Barbro. Alltid artig med garn og sekken var diiiger og omfangsrik og har senere blitt omtalt som barbroposen. Noe av garnet er donert til Mimouna, som er sjefen over akryl og annet snadder. Tror hun sliter med noe av det jeg videresendte :) Det er absolutt verdt en kikk innom bloggen hennes!

På Ørskogfjellet ble deler av sekken gjennomsøkt med god hjelp av kjekke hyttekompiser.

Lena og Gro (blogger dere to i det hele tatt?) hvinte opp og kalte noen nøster "en skatt" til stor underholdning for oss andre :)

...er dette garnet virkelig en skatt??
Tråden ser nesten ut som om den er strikket på en mikromikroliten strikkelise...
...Perlekrepp... ukjent for meg, men fikk gjenkjennende nikk fra andre
og som dere kan se, jeg har testet dette:
Strikket på pinne 3, Op Top Hat (luealong på HB for desember)
Mønsteret finnes her, det var faktisk lett å memorere, så det gikk kjappere enn jeg trodde

Litt stutt lue kanskje?

Garnet var helt greit, og jeg har mer igjen, faktisk tror jeg at jeg har flere hele nøster i tillegg til de restene på dette bildet...

Det andre luealongmønsteret på HB denne måneden var Really Warm Hat
Mønster finnes her, dette er vel den raskeste lua ever..

Jeg strikket på pinne 9 med én tråd sjokkrosa Freestyle og to tråder Magi. Så sto det til slutt: "Make a ridiculously big, fluffy pom-pom and attach" and so I did....

Jeg synes denne lua var litt kul...

5 kommentarer:

  1. ACecilie:
    Heisann
    Den siste luen var bare skikkelig tøff. Tror nok jeg må prøve meg på den.
    Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  2. Jeg er egentlig ikke gammel nok til å vite slikt, men min mor blir salig i blikket når det blir snakk om perlekrepp- et garn som forsvant på begynnelsen av 80-tallet. Det skal visstnok være noe helt for seg selv.

    SvarSlett
  3. Den siste lua var jo lekker. Den første og, fint mønster.

    SvarSlett
  4. Oj, så fine luer:-) Men perlekrepp???? Det fikk meg til å tenke på mamma og barndommen min...hihi:-) Har ikke sett det garnet på veeeeeldig lenge. Men lua ble flott den, og garnet stikker garantert ikke:-) Den ble litt stutt, ja, det synes jeg også da jeg strikket den.
    Ang. gave fra hemmelig venn...hihi:-) Jeg åpnet den samme dagen som jeg blogget bildet, klarte ikke vente lenger. Hihi:-) Har bare ikke hatt tid til å blogge igjen. Innholdet kommer kanskje i morra.. Og jeg kunne heller ikke finne ut av hvem som sendte den.
    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  5. Perlekrepp er jo bare luksusgarn det. Nydelig å strikke med og holder seg pent i generasjoner. *sukker henført* Luene dine ble fine de!

    Jeg er i ferd med å vinne over opprekksgarn-vottene! Kommer snart på bloggen min hvis fotoapparatet samarbeider...

    SvarSlett