mandag 28. desember 2009

Utfordrende garn...

Av og til kjøper man garn bare fordi det er vakkert...

Her er Koigu Merino, kjøpt i New York i høstferien, relativt flerfarget...

Vakre farger, ja!
Men utfordrende når det skal strikkes med

fargeskiftene er så korte at de nesten ikke kan kalles fargeskift en gang,
heldigvis tok jeg med ett hespe (nesten) ensfarget garn også

Til sammen er dette blitt til ett moderert Daybreak, med kun 9 striper av hver farge og færre riller til slutt. Fargene ble ikke så verst sammen med det lyngfargede garnet...

Det ble mykt og godt og akkurat passe til å slenge rundt halsen

De to små nøstene over her er alt som er igjen av de to hespene jeg tok frem til dette prosjektet. Dessuten har jeg enda ett hespe med det (ekstremt) multifargede garnet liggende. Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med det...
...noen forslag???

14 kommentarer:

  1. Så flott det ble, og spennende å se for forskjellig det blir alt etter hvilket garn man bruker. Jeg er selv en stor tilhenger av Stephen West og la opp til dette sjalet forrige dagen.
    Ha ei fortsatt fin jul!

    SvarSlett
  2. JA eg VETT ka du MÅÅÅ strikke!!! BOBBIE så klart!! Hovedfargen er det flerfargede og den lyse som kontrast! DET hadde blitt LEKKERT til sjalet ditt!!

    Da er det bare å sette i gang vettu,så kommer eg tilbake for å se den spede begynnelse om noen dager!

    KOS deg i romjula!

    Juleklem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  3. Nydelig sjal! Fargene var kjempefine.

    Hva med denne da: http://www.ravelry.com/projects/KiwiFi/chickadee-cowl Eventuelt et skjerf strikket i vevstrikk hvis du ikke vil ha en hals.

    SvarSlett
  4. Flott sjal. Og resten må du bruke til sokker, som matcher sjalet ditt ;)

    SvarSlett
  5. Flott! Nydelig sjal!
    Og du finner sikkert ut hva du vil bruke resten til, her er jo kommet inn forslag allerede...
    Kos deg i romjula!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  6. Flott sjal du har strikket, AnitaK. Jeg er helt elendig på å finne prosjekter til flerfarget garn, men det hindrer meg ikke fra å kjøpe slikt garn likevel. En dag finner jeg vel ut av det, jeg også.

    SvarSlett
  7. Kjempefint sjal!
    Ønsker deg en fortsatt god romjul!

    SvarSlett
  8. Rålækkert!!
    Enig med deg at multifarget garn er en aldri så liten utfordring. Utrolig lekkert når det er nøstet opp, men når man strikker i vei kan det av og til bli bare rot.... Jeg synes glattstrikk eller zikk-zakk-strikk er det aller fineste for slikt garn. Kanskje et par pulsere eller en hals med utgangspunkt i Jaywalkers er en idè??
    Og du - tusen takk for awarden jeg fikk for alt for lenge siden :))

    Fortsattgod romjul, Anita!

    SvarSlett
  9. Herlig garn, spennende å se hva du får til av det. Ha en fortsatt koselig romjul!

    SvarSlett
  10. Så utrolig flott det var:) Og for en genial ide til å bruke bråkete garn til. Gleder meg til å se hva du tryller ut av den siste hespen;)

    SvarSlett
  11. Nydelig sjal! Synes fargene ble kjempeflott. Jeg har aldri brukt multifarget garn før, men bestemte meg i går at nå skal jeg prøve dette også.

    Blir spennende å se hva du får til med resten av garnet :)

    SvarSlett
  12. Herlig, kjenner jeg får litt adrenalin kick :D nydelige farger.

    SvarSlett
  13. Herlig sjal - det var et godt bruksområde til det nydelige garnet. Du finner sikkert på noe lurt med resten også.

    SvarSlett
  14. Sjalet ble i alle fall rålekkert! Restegarnet kan du bruke til noe tilbehør, nederst på pulsvarmere eller noe.

    Takk for det gamle, Anita - jeg gleder meg til vi treffes igjen, nå er det jammen ikke lenge igjen!

    SvarSlett