tirsdag 8. desember 2009

Venteinnlegg???

Inspirert av alle som blogger daglig nå i julemåneden slenger jeg også inn enda ett innlegg :) Det er ikke det at jeg tror jeg kommer til å komme med daglige oppdateringer, men kanskje litt oftere enn ellers? Hvem vet...

Siden jeg ikke produserer noe som helst på julegavefronten, kan jeg vise ting jeg allerede har strikket og gitt bort. Aller først ett par ordinære pulsvanter i svart Drops Alpaca, strikket på pinne 2, 25. Brukte litt over ett halvt nøste...



Mønsteret finnes her

Disse ble strikket og gitt til en ikke-strikkende-men-frossen-turnmamma

Deretter kommer ett par myke sokker strikket i noe garn jeg fant i en kasse, lurer på om garnet ikke heter Babymerino eller noe slikt...

I alle fall er de strikket på pinne 3 og det er brukt rett under to nøster for å oppnå størrelse 43
Mønsteret er noe som heter Arribasokker og er mine aller første tå-opp-sokker ever
Ribbestrikket og sånn passelig slumsete til hjemmebruk...

Bildet over er for mørkt og bildet under er for lyst
...den riktige fargen er vel en mellomting tenker jeg...

Til jul i år har Mannen og jeg kjøpt oss ett nytt kamera, ett sånn skikkelig kamera...
Nå gjenstår det bare å lære seg å bruke det, så kanskje billedkvaliteten øker (noe)...

7 kommentarer:

  1. Nydelige pulsvanter og de sokkene så kjempegoooode ut ! klemmer i massevis underveis fra Schørrdal'n :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine pulsvanter og sokker, og ikke minst kjekt med "skikkelig" kamera. Mitt speilrefleks er dog litt sykt for tiden, må snart få somla meg til å få fiksa det...

    En herlig tirsdag til deg :)

    SvarSlett
  3. Deilig med godt kamera, man trenger jo ikke lære seg alle finesser for å bruke det :)

    SvarSlett
  4. Det blir spennende å ta i bruk nytt kamera. Mitt beste råd er å lese bruksanvisningen og eksperimentere MYE under ulike forhold. Jeg har også hatt utrolig god nytte av å få hjelp og veiledning fra min mann, som i utgangspunktet er pressefotograf.

    Takk for link til lekre pulsvarmere! Jeg strikker forresten et trekantskjerf i det blå melerte garnet, det tror jeg blir tøft til dongeri. Hvis det blir ferdig før jul, gir jeg det nok bort som julegave.

    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  5. Fine pulsvanter og sokkene så ordentlig gode ut! Jeg synes "ordentlig" kamera gjør hele forskjellen. Speilrefleks er en ny verden når det gjelder billedkvalite. Mye morsommere å bruke! Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  6. Fine pulsvanter g sokker! Ordentlig kamera er gøy. Bare å leke seg med innstillinger og lys.

    SvarSlett
  7. Så herlige pulsvarmere og flotte sokker du har laget.

    SvarSlett