fredag 4. desember 2009

Skakk og skjev men allikevel ganske fornøyd

Her er Multnomah, mitt første selvstrikkede sjal, hurra!
Sånn passelig fornøyd med dette:)
Ett nøste Sandnes Mini Palett, strikket på pinne 4 og felte på pinne 6
skylt opp og blokket på ett vis, litt skakt og skjevt men det funker allikevel
Jeg nappet sjalet av knappenålene i går morges og hadde det med (fortsatt litt fuktig) på strikkekafe i går, og der er sjalet fortsatt...
Sjalet skal bo hos de kjekke damene på Inspirerende Hobby en stund, til inspirasjon:
"Hva kan man få ut av ett enkelt nøste Mini Palett"
Med bare rettstrikk og så pittelitt havskummønster til slutt er det ett enkelt og greit startsjal som går ganske så radig å få unna. Jeg strikket mitt sjal under Møbelringen Cup som en oppstart til adventstidens viktigste happening...
...og ja, på lørdag er jeg klar til kamp!
Jeg har til og med nytt strikketøy for anledningen

17 kommentarer:

  1. Det var jammen ikkje verst gitt! Dette står også på MIN liste!! Elsker å strikke sjal....men NÅR??

    Kos deg og ha en herlig juleVINTERforblåst helg!

    HO HO HO

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett
  2. Sjalet ble nydelig! Spørs om ikke jeg må prøve meg på det Mini Palett etterhvert :-)
    Ønsker deg en riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. Jeg syntes sjalet ditt ble helt nyyyydelig! Flink du;) Jeg tør ikke en gang å begynne på noe sånt - hadde aldri klart det, langt mindre blitt ferdig.

    Ha en flotters helg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg syns ikke du skal være sånn passelig fornøyd, sjalet ser flott ut så du burde være helt fornøyd :-)

    SvarSlett
  5. Det ble veldig fint! Har noe minipalett liggende - her var jo nok en god ide til bruken.

    SvarSlett
  6. Må si du imponerer for tida, svinger pinnene i turbofart og blogger så det freser. Er så koselig å stikke innom bloggen din :-) Sjalet ble kjempefint. Er så morsomt at man kan få så mye ut av et lite nøste. Gleder meg masse til håndball-VM! Faktisk så har de lagt opp spilleplanen etter eksamensplanen min :-p Dvs. spillefri den dagen jeg har eksamen. Genialt. Synes de spille litt vel tidlig, men det går jo greit for meg som sitter hjemme og leser. Skal prøve å sende deg en mail i helga, men er litt busy og stressa pga eksamen til tirsdagen. Ønsker deg ei superhelg! Heia Norge!

    SvarSlett
  7. Nyyyyyydelig sjal. Herlige farger. Dette kan du være stolt av

    SvarSlett
  8. Så fint det ble, og nyyyydelige farger. Minipalett er ført opp på en fremtidig handleliste. Skakt og skeivt? Hm. Jeg får gjerne føre opp briller på den handlelisten også.

    SvarSlett
  9. For et flott sjal i nydelige farger !!!
    Og ikke kan jeg se hverken skakkhet eller sjevhet ... Hmmm
    Ha ei hærlig adventshelg :)
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  10. Å så lekkert sjal! Tenk bare ett nøste, det er helt utrolig!
    Ha en kjempekoselig førjulshelg, Anita!

    SvarSlett
  11. Dette ble kjempefint, synes ikke det ser skakt ut. Nydelige farger! Dette sjalet står på lista mi, men jeg har ikke visst hvilket garn jeg skulle bruke. Mini-palett ser ut som et godt valg! :)

    SvarSlett
  12. Vakkert sjal! Herlige farger! Lykke til med juleforberedelsene!

    SvarSlett
  13. Det var knallfint!!! Der går unna i heimen hos deg for tiden:)
    Nå har jeg endelig fått Malabrigo garnet mitt, og jeg er kjempefornøyd:D Ønsker deg en fin søndag.

    SvarSlett
  14. Sjalet ditt ble riktig flott. Det er vanskelig å blokke sjal, men det er litt enklere med blokkesett!

    SvarSlett
  15. Superfint sjal! Jeg har et UFO-sjal liggende som jeg tenkte kanskje skulle bli ferdig, men det er jo så kjedelig alt det som kommer etter det er ferdig også - blokking og sånt, altså...

    Jeg har skrytt litt av deg (sammen med andre) i bloggen min i dag - takk for at du er så god som du er!

    SvarSlett