onsdag 23. desember 2009

Strikket julegave...

I forhold til mengden ferdig strikkede ting som kommer fra mine pinner er det påfallende lite som ender opp som julegaver. Faktisk planla jeg ingen strikkede julegaver i år...

...helt til nabojenta fortalte Jentungen hva hun ønsket seg til jul...

Juleønsket var strikkede pulsvanter og pannebånd, og hvilken strikker kan si nei til slikt?
Babyull fra lageret ble ganske kjapt gjort om til en Calorimetri og ett par ribbestrikkede pulsvanter av den helt enkle sorten.
Rett opp uten tommelhull og med en liten heklekant som avslutning.


Som sagt er brukt Dale Babyull lagt dobbelt på pinne 3,5. Brukte vel ca ett og ett halvt nøste og til slutt en liten froskeknapp fra knappeboksen. Håper dette faller i smak hos nabojenta...
Nyinspirert av Hanne viser jeg også ett bilde av julekalenderen min, pakke nummer 24 er innpakket men ikke kommet opp ennå... Julen kommer alltid litt for fort på meg :)

Kalenderen er brodert med pittesmå korssting for flere år siden da Guttungen var baby. Planen var å sy en egen til Jentungen slik at de etterhvert hadde hver sin, og broderipakken er innkjøpt. Pakken ligger fortsatt like hel og usprettet som da den kom i hus, og kanskje får jeg ånden over meg og fikser den ferdig til en annen jul...

Uansett, med dette ønsker jeg dere alle en riktig god jul!!!

3 kommentarer:

  1. Så kjapp du er. Klart du ikke kunne si nei til et slikt ønske! Jeg ønsker dere en riktig god jul! Kos dere masse!

    SvarSlett
  2. Måtte en snartur innom er på juleaften, mens jeg ser på "Tre nøtter til Askepott". Er ikke jul hvis jeg ikke får sett den filmen, men får aldri sett hele, fordi vi spiser fersk suppe hos mormor kl 12:00.

    Heldig nabojente som får strikkede julegaver. Det varmer jo når man kommer med slike konkrete ønsker laget av garn.

    Julekalenderen var utrolig fin, Anita! Jeg prøver å være litt forut for tiden, slik at jeg rekker å lage diverse ting og tang. Derfor har jeg en julekalender klar til fremtidige arvinger. Holder på med en nedtellingskalender og skal brodere en ordentlig julekalender til. Samt julestrømper, men de er det utrolig mye jobb på. Den ene julestrømpa er halvferdig.

    Ønsker deg og dine en riktig god jul!

    SvarSlett
  3. Nydelig sett. Tenker det var populært

    SvarSlett