mandag 21. desember 2009

Siste innspurt i Svingen...

Her er absolutte siste innspurt i Svingen for i år:

Her er Klaras lue


Luen er strikket etter mønsteret fra Rauma Ullvare, på bestilling fra Jentungen (igjen). Kunne nok fint ha klart å strikket en lang rød lue uten mønsteret, hadde det ikke vært for den der snøkrystallheklepyntetingen... argh!

Jeg prøvde i det lengste å unngå pynten, siden Klara ikke har det på sin lue, men Jentungen så en ferdig lue hos garnpusheren så da var jeg kjørt. Pynten skulle være med!
Strikket i Pt5 på pinne 2,5 og 3,5. Brukte nesten to hele nøster inkl dusken, restegarn fra Barbroposen til snøkrystallen (som forøvrig er heklet og deretter sydd på).


Til slutt viser jeg frem Victorialuer, strikket i Freestyle på pinne 5. Jeg har brukt dette mønsteret tidligere og erfaringsmessig er disse luene litt korte etter min smak, så jeg strikket noen flere mønsterrepetisjoner før felling.


Fortsatt mønster fra fantastiske Liv-Toril...
Til tre luer har jeg brukt 4 nøster mosegrønn Freestyle, ett halvt nøste beige Freestyle til blomsten og noen rosa rester Daletta til rundingen i midten. Til slutt noen rosa paljetter...
Nå blir det ikke flere Jul i Svingen luer fra meg, i alle fall ikke i år :)

4 kommentarer:

  1. Guri malla for en lueproduksjon! Den frøkna de kommer i alle fall ikke til å fryse på ørene denne vinteren. De er kjempefine alle sammen!

    Ha noen flotte siste-innspurt-til-julen-dager :)
    og siden jeg ikke vet hvor mye tid jeg får til å besøke blogger de nærmeste dagene, ønsker jeg deg en riktig god jul med masse kos og hygge!

    Stor juleklem fra meg :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine luer! Men jeg forstår godt at du helst ville slippe heklepynten på den røde, litt av et pirkearbeid... Men flott ble det!
    Jeg ønsker deg en riktig god jul!

    SvarSlett
  3. Så fine luer. Pyntne på klaraluen var kjempe fin :D

    SvarSlett
  4. Jammen fine luer, og du har strikket en haug med luer i det siste. Flinke deg! Får håpe jentungen blir fornøyd med Klara-lua også. Du og dine får kose dere masse i jula! Slapp av, finn et strikkeprosjekt du kan nyte og la julefreden senke seg over heimen. Ha en riktig god jul! Vi ses forhåpentligvis i 2010. Glad jeg møtte deg!

    SvarSlett